Facebook
aktualizacja: 2 sierpnia 2017 (Środa) , 16:06

Półkolonie kodowania - relacja

Półkolonie kodowania - relacja
powiększ

dla uczniów słupskich szkół podstawowych klas IV-VI

Dzień pierwszy: Rozpoczęliśmy od zapoznania się uczestników i integracja w wyzwaniu marshmallow challenge. Pierwszy dzień upłynął na wprowadzeniu pojęć komendy, sekwencja oraz debugowanie. Uczniowie poznali podstawy obsługi iPada i aplikacji Swift Playgrounds w której rozwiązaliśmy pierwsze łamigłówki programistyczne Issuing Commands, Adding a New Command, Toggling Switches, Portal Practice. Uczniowie nabyli umiejętność wykrywania i naprawiania błędów w kodzie, dzięki łamigłówkom Finding and Fixing Bugs, Bug Squash Practice, The Shortest Route. Tworzyliśmy mapy myśli oraz przeprowadziliśmy owocną burzę mózgów.

Dzień drugi: To pętle i funkcje, które bardzo ułatwiają zwinne programowanie. Uczniowie pracowali w programie Swift Playgound: Composing a New Behavior, Creating a New FunctionCollect, Toggle, Repeat, Across the Board, Nesting Patterns, Slotted Stairways,Treasure Hunt, Using Loops Looping All the Sides, To the Edge and Back, Loop Jumper. Potem generowanie pomysłów na aplikacje mobilną. Powstały ciekawe koncepcje jak gra, w której zdrowe jedzenie walczy ze złym fast foodem, czy symulator sowy. Jutro czas na prezentacje i dalsze zgłębianie Swifta.


fotogaleria:

fotogaleriafotogaleriafotogaleria