Facebook
aktualizacja: 4 sierpnia 2017 (Piątek) , 10:32

Półkolonie kodowania - trzecia odsłona

Półkolonie kodowania - trzecia odsłona
powiększ

dla uczniów słupskich szkół podstawowych klas IV-VI

Trzeciego dnia rozpoczęliśmy od kreatywnej zabawy w łączenie par za pomocą pantomimy, poszło nam całkiem nieźle. Uczniowie przypomnieli sobie kiedy warto i jak używać funkcji i pętli w swoich programach, a po rozwiązaniu kilku zagadek w Swift Playgrounds zajęliśmy się tworzeniem animacji w Explain Everything opisującej działanie wymyślonej przez uczniów aplikacji. Aby przybliżyć sobie zagadnienie wykorzystania warunków w programie robiliśmy zdjęcia przedmiotom, które spełniają jedno lub dwa wylosowane wcześniej kryteria. Dzień zakończyliśmy intensywnym rozwiązywaniem zagadek w Swift Playgrounds.

Dzień czwarty to od pierwszych minut wyzwanie z współpracą w grupie. Uczestnicy mieli opuścić na podłogę tyczkę która trzymali wspólnie na palcach wskazujących, warunek, każdy palec musi dotykać tyczki. Było ciężko ale się udało. Po emocjonującym początku uczestnicy rozpoczęli tworzenie profilu Persony, czyli typowego użytkownika ich aplikacji. Kreatywność wygrała, powstały barwne profile postaci. Po krótkiej przerwie rozpoczęliśmy emocjonujące podsumowanie pierwszych dni rozwiązując kilka quizów w aplikacji Quizizz, kilka osób zaskoczyło bezbłędnością w udzielaniu odpowiedzi. Dzień zakończyliśmy walką robotów programowanym w aplikacji Swift Playgrounds.


fotogaleria:

fotogaleriafotogaleriafotogaleria